Hautojen kesähoidot, peruskunnostukset ja hautapaikat

Haudan hoitoasiat, peruskunnostukset ja sukuhautojen paikannukset taloustoimistosta p. 0400 226 841, anne.ojala@evl.fi

Muut hautausmaata koskevat tiedustelut:
seurakuntamestari Sami Tapio p. 040 711 6243
seurakuntamestari Vesa Sandberg p. 040 137 1561
hautausmaan hoitaja Janne Hihnala p. 040 637 3648.

Hautajaisjärjestelyihin liittyvät asiat
kirkkoherranvirasto 0400 226 845, ma-ke klo 9.00-15.00

Alta löydät hautatoimeen liittyvät hinnastot:

Hautojen hoito- ja kunnostushinnat (pdf)

Hautapaikkamaksut (pdf)

Kesäksi haudanhoito

Taloustoimistosta voi tilata tulevaksi kesäksi haudanhoidon sukuhaudalleen. Hoito voi olla pelkkä kasteluhoito itse tuoduille kukille tai kukkahoito, jolloin hoito sisältää kukat. Pääsääntöisesti tarjottavat kukat ovat olleet ruusuja. Molempiin hoitotyyppeihin kuuluu myös haudan puhtaanapito.

Viime kesän hoitohaudoille on syksyllä jätetty ruusut paikoilleen. Elleivät omaiset ole poistaneet niitä, poistaa seurakunta ne kevätsiivouksen yhteydessä.

Hautojen kunnostukset voi tilata myös taloustoimistosta. Kunnostus voi olla kevyt pinnan siistiminen, tasaaminen ja hiekoittaminen. Kevyen kunnostuksen voi tehdä myös itse. Hautausmaalla on työkalut ja puutarhakärryt. Hiekkaa ja multaa haudoille voi hakea huoltorakennuksen takaa. Peruskunnostuksen yhteydessä maatöiden lisäksi asennetaan muistomerkki ja reunakivet takaisin paikalleen tai oikaistaan suoraksi.

Hautausmaa