Vapaaehtoistoiminta

Seurakuntalaisten osallistuminen kuuluu seurakunnan perusolemukseen, koska kirkko on kohtaamisen yhteisö. Osallisuus toteutuu, kun seurakuntalaisella on tilaa toimia ja olla mukana seurakuntayhteisön rakentamisessa. Vapaaehtoistoiminta lujittaa seurakuntalaisten ja työntekijöiden kumppanuutta, yhdessä ja tasa-arvoisina toimimista yhteisen asian hyväksi.

Keminmaan seurakunnassa on tarjolla erilaisia vapaaehtoistehtäviä esimerkiksi diakonia-, lähetys- ja kasvatustyössä.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi

www.vapaaehtoistyo.fi/keminmaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä,

Seurakunnassa toimii joukko vapaaehtoisia lähetystyön hyväksi. Tule Sinäkin mukaan toimintaan. Lähetyskirppis ja Lahjapuoti Helmi sijaitseen Uudessa pappilassa ja  on avoinna keskiviikko- perjantai klo 11-16  ja lauantaisin klo 11-14. Ilta lähetykselle kokoontuu maanantaisin parittomina viikkoina tammi-toukokuu ja syys-joulukuu  seurakuntatalolla. Tervetuloa mukaan toimintaan - sekä entiset että uudet- tekemään asioita lähetyksen hyväksi.

Diakoniatyössä vapaaehtoisia tarvitaan Uuden Pappilan Pulssissa kokoontuvan Eläkeläisten Pulssin päivystäjän sekä Äijäklubin tehtäviin. Erilaisissa diakoniatyön yksittäisissä tapahtumissa vapaaehtoisille on tehtäviä esim tarjoilussa, avustettavien henkilöiden saattamisessa ja tilaisuuksien järjestelytehtävissä. Yhteisvastuukeräyksessä vapaaehtoisille on osallistumismahdollisuuksia.

Myös jumalanpalveluksiin ja hartauksiin olet tervetullut. Voit osallistua ja tulla mukaan kirkkoväärtiksi lukemaan tekstejä, rukoilemaan, kahvittamaan tai toivottamaan yhteiseen juhlaan tervetulleeksi. Voit ottaa yhteyttä pappeihin ja sopia mikä sinua erityisesti kiinnostaisi. Yhdessä tehden on Jumalan perheväen juhla kaikille yhteinen. Meillä on kaikilla erilaisia lahjoja, joilla voimme palvella ja olla yhdessä myös seurakunnan arjessa.