Perhejuhlat

Kirkko on mukana ihmisen elämän iloissa ja suruissa. Kaikki kirkon jäsenet ovat oikeutettuja kirkollisiin toimituksiin.

Yleisimmät kirkolliset toimitukset ovat kaste, konfirmaatio, avioliittoon vihkiminen ja hautaan siunaaminen. Muita toimituksia ovat esimerkiksi kodin siunaaminen, yksityinen rippi ja erilaiset rukoushetket.

Näillä sivuilla on tietoa yleisimpien toimitusten merkityksestä, edellytyksistä sekä käytännön järjestelyistä. Muiden toimitusten kaavoja on virsikirjan lopussa.

Kun kirkollinen toimitus tulee ajankohtaiseksi tai tarvitset lisätietoja, ota yhteys seurakuntaan.

Itse toimitus on aina maksuton. Mikäli pappi pyydetään oman seurakunnan ulkopuolelta, pyytäjä voi halutessaan korvata papille matkakustannukset.