Taloudellinen tuki

Jos taloustilanteesi huolestuttaa,

varmista ensin, mitä tukia tai apua voit saada Kelalta tai sosiaalipalveluiden kautta:

• www.kela.fi
  • www.lapha.fi/sosiaalipalvelujen-neuvonta
  • Keminmaan sosiaalipäivystys (24/7) p.+358 400294337

Seurakunnan diakonian taloudellinen tuki on tarkoitettu ensisijaisesti elämän yllättäviin kriisitilanteisiin. Pääsääntöisesti avustamme ostokorteilla päivittäistavarakauppoihin. Arvioimme jokaisen tilanteen yksilöllisesti ja neuvomme tarvittaessa. Ota rohkeasti yhteyttä.

Muutama vinkki taloushuoliin:

• Ennakoi: jos laskuja kasaantuu ja näyttää, että niiden maksaminen ei onnistu, selvitä avunsaantimahdollisuutesi ja kysy neuvoa mahdollisimman nopeasti, jotta tilanne ei pääsisi pahenemaan.
  • Ota selvää Kelan ja sosiaalipalveluiden tuista, joita sinun olisi mahdollisuus saada
  • Älä jää murehtimaan yksin. Kysy rohkeasti neuvoja. Joskus tilanteet selviävät hyvinkin pienillä toimenpiteillä, esim. laskujen jakamisella osiin, eräpäivän siirtämisellä tms.

DIAKONIAN VASTAANOTTO TALOUTEEN liittyvissä asioissa 1.9.2023 alkaen VAIN KESKIVIIKKOISIN:

DIAKONIAN SEURAAVA PÄIVYSTYSKESKIVIIKKO 3.1.2024!

klo 8.30-10.30 AJANVARAUS/NEUVONTA päivystysnumeron kautta samalle päivälle/seuraavalle keskiviikolle.

Päivystysnumeroon ei vastata muina aikoina. PÄIVYSTYSNUMERO 0401852498.

klo 11-13 VASTAANOTTO ILMAN AJANVARAUSTA diakoniatoimistossa, Rantatie 61

Muissa asioissa yhteydenotot diakonian työntekijöiden numeroihin.

Keminmaan hävikkiruokajako

Perjantaisin klo 15.15-16.30 ev.lut seurakunta sekä helluntaiseurakunta jakavat kauppojen hävikkiruokaa Keminmaan seurakunnan uudessa pappilassa, Pulssissa (Rantatie 26, Lähetyskirpputorin vieressä).

Hävikkiruuan jakoon voi tulla ensimmäisellä kerralla mikä tahansa perjantai, jolloin varaudu kertomaan nimesi ja puhelinnumerosi. Ne tallennetaan seurakunnan järjestelmään viestin lähettämistä varten. Jatkossa saat tekstiviestinä kutsun jakoon (noin muutaman viikon välein). Hävikkiruokaa voi oman kutsupäivän lisäksi tulla kysymään myös muina perjantaina klo 16.  Silloin jaetaan jäljelle jäänyt hävikkiruoka (esim. jos kaikki kutsutut eivät ole päässeet ja ruokaa on jaosta jäänyt yli).

ESR-ostokortit

Seurakunnan kautta jaetaan ESR-ostokortteja (arvo 40e). ESR-ostokorttien 2. jako alkaa 1.3.2024.

Eu-ruokakassit