LÄHETYSTYÖ

”Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.”

(Joh. 20:20)

Lähetystyötä tehdään, että koko maailma saisi kuulla iloisen uutisen Jumalasta ja Jeesuksen sovitustyöstä. Lähetystyö on kirkon perustehtävä. Meidät kristityt on kutsuttu jatkamaan Jeesuksen työtä tässä maailmassa – toiset lähtijöinä, toiset lähettäjinä.

Tavoitteena on herättää seurakuntalaisissa lähetysrakkautta niin, että tiedot, taidot, rukous ja taloudelliset voimavarat voisivat palvella evankeliumin leviämistä kaikkialle maailmaan sanoin ja teoin.

Käytännön toimintaa suunnittelee ja koordinoi lähetyssihteerin tueksi valittu lähetystyön vastuuryhmä.

Tekoja ja toimintaa lähetyksen hyväksi

Ilta lähetykselle kokoontuu parillisten viikkojen maanantaina klo 17 seurakuntakeskuksessa. Illoissa kerrotaan nimikkolähettien terveisiä ja samoin ajankohtaista tietoa nimikkokohteistamme. (ei kokoonnu kesällä, seuraa tarkemmat tiedot tapahtumista).

Lähetyksen Kirppis & lahjapuoti Helmi on avoinna keskiviikko - perjantai klo 11-16 ja lauantaisin klo 11-14.  Kirppiksellä löytyy monenlaista ostettavaa käsitöistä askartelutöihin ja tietysti myös kahvia/ teetä pullan tai piirakan kera.

Lähetyksen tuotto käytetään sekä nimikkolähettien työn että nimikkokohteiden tukemiseen.

Kastesukka -projektia on jatkettu - vapaaehtoiset kutovat sukkia lähetystyön lahjoittamista langoista. Kastettava saa kastesukat kasteen yhteydessä.

Seurakuntamme nimikkolähetit:

* Ilolan perhe Kyproksella Türk- tv palveluksessa, Suomen Evankelis-luterilainen Kansänlähetys

* Juha Saari, Inkerin kirkko, Suomen Evankelis-luterilainen Kansanlähetys

* Ella ja Janne Henriksson, Mongoliassa,  Kylväjä

Seurakuntamme nimikkokohteet:

* Intia, Medialähetysjärjestö Sanansaattajat

* Mordvan seurakunta, Suomen Evankelis-luterilainen Kansanlähetys

* Lubangon orpokoti Angolassa, Suomen Lähetysseura

* Murmanskin seurakunta, kirkon rakennusprojekti, Lapin seurakuntien yhteinen hanke