Hautapaikat, hautojen kesähoidot ja peruskunnostukset

Haudan hoitoasiat, peruskunnostukset ja sukuhautojen paikannukset taloustoimistosta p. 0400 226 841

Muut hautausmaata koskevat tiedustelut  seurakuntamestari  Vesa Sandberg p. 040 137 1561 ja hautausmaan hoitaja Janne Hihnala p. 040 637 3648.

Hautajaisjärjestelyihin liittyvät asiat
kirkkoherranvirasto 0400 226 845, ma-ke klo 9.00-15.00

Alta löydät hautatoimeen liittyvät hinnastot:

Hautojen hoito- ja kunnostushinnat (pdf)

Hautapaikkamaksut (pdf)

Ajankohtaista hautausmaalta

Hautausmaallamme on yhteismuistomerkki, jonka äärelle voi jättää kynttilän muualle haudatun vainajan muistamiseksi. Yhteismuistomerkki löytyy keskiportista sisään mennessä suoraan käytävää ylöspäin edetessä.

Palaneille kynttilöille on jätteiden lajitteluasitat, muoville ja metallille oma.

Hoitohautojen ruusut on jätetty haudoille. Omaiset voivat ottaa ruusunjuurakon halutessaan pois, mutta viimeistään ensi keväänä seurakunta kokoaa ne pois yleissiivouksen aikana. Sen sijaan hautauksen jälkeen hoitohautojen kukkaseppeleet saavat olla hautakummulla pari viikkoa, jonka jälkeen seurakunta poistaa ne. Mikäli hauta ei ole seurakunnan hoidossa on suotavaa, että omaiset itse poistavat lakastuneet kukkaseppelet.

Hautojen kunnostuksia voi tilata läpi vuoden. Mikäli hauta on painunut tai muistomerkki on vinossa, voi tilata jo seurakunnalta haudan kunnostuksen ensi kesäksi.  Sulan maan aikana kevyen kunnostuksen voi tehdä myös itse. Hautausmaalta löytyy työkalut ja puutarhakärryt. Hiekkaa ja multaa haudoille voi hakea huoltorakennuksen takana olevista siiloista.

Hautausmaa