Nuorisotyönohjaajan työsuhde uudestaan avoimena

Nuorisotyöhön Keminmaalle

Hae heti sillä etsimme juuri sinua!

Keminmaan seurakunta on lähes 6000 seurakuntalaisen kokoinen vakavarainen, juurevan historian ja loistavan tulevaisuuden omaava Meri-Lapin alueen seurakunta, jossa on hyvät työskentelyolosuhteet. Lähellä on luonto mutta myös kaupungin menot, joten harrastusmahdollisuuksia riittää. Meillä työntekijöitä on tällä hetkellä 18 ja kasvatuksen työalalla on tällä hetkellä kaksi lastenohjaajaa, yksi nuorisotyöntekijä ja kasvatuksen vastuupappi.

Keminmaan seurakunta etsii juuri sinua kirkon nuorisotyönohjaajaa nuorisotyönohjaajan toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen Keminmaan seurakuntaan. Työhön kuuluu laaja-alaisesti kouluikäiset, nuorisotyö sekä rippikoulutyö. Työt voisi aloittaa 1.6.2024 alkaen.

Kelpoisuusehtona tehtävään on kirkon nuorisotyönohjaajan virkaan vaadittavan kirkkohallituksen päätöksen nro 164/31.5.2023 mukainen kelpoisuus. Kelpoisuus on käytännössä sosionomi (AMK) tai yhteisöpedagogi (AMK), joka sisältää päätöksen mukaiset teologiset, kirkon ja seurakunnan työhön, sekä kirkon nuorisotyöhön ja kasvatukseen liittyvät 90 opintopisteen opinnot tai aiempien kirkkohallituksen tai piispainkokousten päätösten mukaisen tutkinnon tai koulutuksen antama kelpoisuus.

Haemme sellaista työntekijää, joka osaa toimia tiimissä, on joukkuekaveri, itsenäisen otteen omaava, innostava, innostuva ja uusia ideoita kehittävä. Pärjäät tai haluat oppia sosiaalisen median kentällä. Työaika on vaihtelevaa ja siihen sisältyy viikonloppu- ja leirityötä. Työtä saa tehdä omalla persoonalla ja myös kokeilla uutta. Luonnollisesti rippikoulutyö on osa työtehtäviäsi ja tulevana kesänä pääset varmasti hyvin rippikoulutiimiin mukaan. Lähimpänä työtoverinasi on uusia ideoita kehittelevä nuorisotyöntekijä, jonka pääasiallinen vastuualue on nuorisotyö. Sinun pääasiallinen vastuualueesi olisi varhaisnuorisotyö.

Työsuhteessa noudatetaan työajattomuutta. Työsuhteeseen otettavan on oltava konfirmoitu kirkon jäsen, lisäksi häneltä vaaditaan tehtävää vastaanottaessaan hyväksyttävä lääkärintodistus (T-lomake, enintään 6 kk vanha) ja rikosrekisterilain 6 § 2 momentissa tarkoitettu rikosrekisteriote. (laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä 504/2002) Työsuhteessa sovelletaan 6 kuukauden koeaikaa.

Palkkaus on kelpoisuusehdot täyttävälle vaativuusryhmän 502 mukainen. Viimeinen päivä hakea on 26.4.2024 ja hakemukset osoitetaan Keminmaan seurakunnan kirkkoneuvostolle. Hakijat haastatellaan ennen valinnan tekemistä. Kirkkoneuvosto voi halutessaan ottaa määräaikaiseen työsuhteeseen myös kelpoisuusehtoja täyttämättömän henkilön, mikäli muodollisesti kelpoisia hakijoita ei ole.

Laita hakemusta tulemaan sähköpostiin keminmaa@evl.fi tai ari.rautakoski@evl.fi tai postitse, Keminmaan seurakunta, kirkkoneuvosto, Rantatie 61, 94400 KEMINMAA. Pyydämme liittämään hakemukseesi vapaamuotoisen CV:n ja mielellään jäljennökset tutkintotodistuksistasi.

Suoritamme haastattelun ennen kirkkoneuvoston tekemää valintaa. Jos kiinnostus heräsi ja haluat lisätietoja, niin ole yhteydessä nuorisotyöntekijään Heta Huttulaan, puh. 040 139 4753 tai kasvatuksen vastuupappiin Miia Härköseen, puh. 040 357 2928, tai, tai kirkkoherra Ari Rautakoskeen, puh 0400 691 610.

Miia Härkönen
Miia Härkönen